Direktlänk till inlägg 22 juli 2020

Varför jag skapade blogg

Av peeeas - 22 juli 2020 17:31

Jag skapade denna blogg främst för mig själv. Kunna få skriva av mig av dom många tankar och funderingar jag har som trycks ihop i mitt huvud. 


Försöker mer och mer att vara snäll mot mig själv, få blomstra med mina egna förutsättningar. Men det är inte det lättaste efter som jag är en människa som har höga krav på mig själv.


Sen har ju samhället skapat en "mall" hur vi människor ska vara för att vara "normal" och så klart passar jag inte in så bra i den mallen. Jag har i så många år känt att jag måste visa 120 % vad jag kan, se mig jag kan också.


Men ju äldre jag blivit har jag känt att det måste till någon ändring hur jag tänker och försöka ta hand om mig själv lite bättre. Jag ska ju hålla många år till. Livet handlar ju inte bara om sömn och arbete.


Vill så gärna på något sätt påverka hur människor med funktionsnedsättningar behandlas. Ingen kan göra allt, men om alla bidrar med något litet så kanske det kan bli något stort av det?

 
 
Amisa

Amisa

22 juli 2020 21:18

Finns det någon som är "normal", är vi inte alla lite egna och unika? Jag tror att det mest handlar om att dom flesta är rädda att verka avvikande och annorlunda och därför anstränger sig för att vara som alla andra, när dom umgås med andra. Jag tycker det är befriande med människor som vågar vara sig själva och jag hoppas du fortsätter vara just dig själv!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

peeeas

22 juli 2020 21:50

Hej!
Jovisst är vi alla unika och det är fint.
Men vill nånstans försöka få till ett mildare klimat. Så att yngre med funktionsnedsättningar, vågar finnas och synas och inte känna "tvång" att låtsas passa in i mallen utan att få utstå massa jobbiga saker. Att föräldrar till barn med funktionsnedsättning vågar prata om sitt barn utan att få fördomar sprutande på sig.
Tack, jag ska försöka att vara precis som jag vill vara :)
Du få ha en trevlig kväll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peeeas - 26 augusti 2020 17:15

Nu var det väldigt länge sen jag skrev något. Lusten till att skriva försvann helt ett bra tag, vet inte om jag är helt tillbaka till lusten att skriva, men jag hoppas på det.   Dels varit ett långt sommarlov med barnen hemma. sen trötthet och ök...

Av peeeas - 29 juli 2020 18:07

Jag hade under några år gått och tänkt på att det skulle vara trevligt att tex åka på något läger och träffa andra i samma sits som mig själv. Träffa andra som stamma, för jag hade inte träffa någon annan i verkligheten som stammade.   Så i slute...

Av peeeas - 27 juli 2020 18:10

Fram till hösten när jag skulle fylla 7 år hade jag flytande tal. Jag börja prata väldigt tidigt och kunde många svårare ord. Vi hade varit på semester i Dalarna den sommaren. när jag var liten var jag som ett riktogt vattendjur. jag älskade att ba...

Av peeeas - 26 juli 2020 17:04

Barnen har hittat en tidning som stamningsförbundet gjort för ett antal år sen som heter "Bamse och Ma- Malte". en tidning som tar upp och försöker visa hur det kan vara när någon stammar. Hur den personen kan känna och även hur andra ska försöka var...

Av peeeas - 24 juli 2020 17:45

För ett par dagar sen var jag i letartagen efter lite saker härhemma. Jag gick igenom olika lådor. Då hitta jag bla bilder och negativ från när jag gick media på gymnasiet.   Jag var rätt skoltrött efter jag slutat nian. Jag valde mellan samhäll ...

Presentation

Jag är en snart 36-årig kvinna, bor i Norrland med man och barn. Jag har en liten CP-skada, hemipligi. Fick veta i vuxen ålder att jag har kognitiva svårigheter pga min skada och att jag även fått ADD pga den. Jag stammar också, det började när jag fyllt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards